ZÍSKEJTE SLEVU 5 % NA 1. NÁKUP stačí se registrovat

Mercedes se vrací do Formule 1

Přechodné období 

Ross Brawn 16. listopadu 2009 prozradil, že prodal Jensonu Buttonovi většinu týmu Brawn GP, který v roce 2009 získal titul mezi konstruktéry a jezdci. Tým získala společnost Daimler AG, která se tak stala hlavním akcionářem a vlastníkem se 45,1% podílem. V důsledku toho se tým jmenuje Mercedes GP. Třicet procent akcií drží společnost Aabar Investments, která je uznávaným partnerem společnosti Daimler. Ross Brawn je s 20,9% vlastnickým podílem majitelem a manažerem týmu, Nick Fry vlastní 4% podíl. Později německý koncern oznamuje, že v rámci plánovaného postupného prodeje firemních podílů Rona Dennise bude smlouva na dodávky motorů pro McLaren prodloužena do roku 2015. Tyto dodávky skončily na konci roku 2014, tedy o rok dříve. Tým byl 21. prosince 2009 přejmenován na Mercedes GP Petronas F1 Team v návaznosti na oznámení sponzorské smlouvy s malajskou korporací Petronas v hodnotě 60 milionů dolarů. 

2010

Nico Rosberg byl již vybrán společností Mercedes-Benz pro účast v mistrovství světa 2010. Najmutí Michaela Schumachera společností Mercedes GP bylo oficiálně oznámeno 23. prosince 2009. Nový Mercedes-Petronas, známý jako Mercedes MGP W01, byl představen 1. února 2010 ve Valencii v rámci příprav na první testy sezóny. Sezona 2010 oficiálně začne 14. března v Bahrajnu, kde se německému týmu podařilo dojet na pátém místě, těsně následován Rosbergem a Schumacherem. Tým zakončil sezónu třemi umístěními na stupních vítězů, všechna s Nico Rosbergem, v Číně, Malajsii a Velké Británii, a v Poháru konstruktérů skončí na čtvrtém místě s 214 body. Rosberg zakončí sezónu na sedmém místě v šampionátu jezdců se 142 body, zatímco Schumacher, startující ve své první sezóně po návratu do Formule 1 je devátý se 72 body.

2011

Michael Schumacher a Nico Rosberg, jezdci z kampaně 2010-2011, byli oficiálně potvrzeni společností Mercedes pro šampionát 2011. Novým technickým ředitelem Mercedes GP byl 18. února zvolen Bob Bell, který se své funkce ujal 1. dubna a šampionát již začal. Schumacherovým nejlepším umístěním bylo čtvrté místo v Kanadě, když tým zakončil sezónu na čtvrtém místě se 165 body, ale nedokázal se umístit na žádném stupni vítězů. Pokud jde o šampionát jezdců, Rosberg končí rok na 7. místě s 89 body potřetí v řadě, zatímco Schumacher je druhý se 76 body. Název týmu Mercedes AMG Petronas F1 Team, který se používal v letech 2012 až 2017, byl představen 5. prosince.

2012

Stuttgartský tým se letos po 57 letech s Nicem Rosbergem vrátil, aby v Číně zajel nejrychlejší kvalifikační čas a vybojoval vítězství. S jediným vítězstvím s Nicem Rosbergem v Číně, dvěma umístěními na stupních vítězů v Monaku s Rosbergem a ve Valencii se Schumacherem a nejrychlejším kolem s trojnásobným mistrem světa v Německu končí německý tým svou nejchudší sezonu ve Formuli 1 na pátém místě se 142 body. Rosberg zakončil sezónu na devátém místě v pořadí jezdců s 93 body, zatímco Schumacher skončil svou poslední sezónu ve Formuli 1 na třináctém místě se 49 body. 

2013

Lewis Hamilton, bývalý pilot McLarenu, a Nico Rosberg byli potvrzeni jako jezdci Mercedesu pro rok 2013. Lewis Hamilton skončí ve druhém závodě v Malajsii na stupních vítězů, stejného úspěchu pak dosáhne i v Číně. Po této velké ceně se však jeho výkon v závodě začíná zhoršovat, přestože je nejrychlejší v kvalifikaci. Příčinou jsou pneumatiky, které se rychleji opotřebovávají. Hamilton se v Kanadě znovu objeví na stupních vítězů na třetím místě. Německý tým skončil na druhém místě v poháru konstruktérů s 360 body. 

Dominance turbohybridní éry 

2014

Od Malajsie vyhrál Hamilton čtyři závody v řadě a vždy skončil před svým týmovým kolegou, což mu zajistilo vedení v šampionátu. Zatímco v Monaku skončí Hamilton druhý a Rosberg získá vítězství, v Kanadě je Hamilton nucen odstoupit. Ve Velké Británii Hamilton vítězí, ale Rosberg je nucen odstoupit kvůli problémům s převodovkou, aby si to v Německu vynahradil vítězstvím a ziskem pole position, zatímco Hamilton se v důsledku problémů v kvalifikaci umístí na třetím místě. V Rakousku vítězí Rosberg a za ním Hamilton. V Abú Zabí se rozhoduje o mistrovství jezdců, kde se bodování zdvojnásobuje (jedná se o první a jedinou sezónu s tímto nařízením). Hamilton silně odstartuje a předjíždí Rosberga, který startoval z pole position, než ho problém s elektřinou odsunul na čtrnácté místo. Německý jezdec získal 317 bodů, zatímco Hamilton 384 bodů a získal titul mistra světa. S celkovým počtem 701 bodů získal první titul konstruktérů ve své historii.

2015

Hamilton a Rosberg se na úvod sezóny umístili na prvním a druhém místě ve Velké ceně Austrálie. V Malajsii skončil Hamilton za Rosbergem a před jezdcem Ferrari Vettelem. V Číně však Hamilton triumfoval před Rosbergem a v Bahrajnu se jí to podařilo znovu před Kimim Räikkönenem z Ferrari a Rosbergem. První letošní vítězství si Rosberg připsal ve Španělsku a zopakoval ho i ve sporné Velké ceně Monaka. V Japonsku vyhrál anglický jezdec a jeho kolega skončil druhý. Rosberg odstoupil a Hamilton triumfoval v Rusku. Mercedesu to však stačilo k zisku druhého titulu mistra světa konstruktérů v řadě. V následujícím závodě, který se konal 25. října ve Spojených státech, Lewis Hamilton dojel před svým týmovým kolegou a získal titul podruhé v řadě. Rosberg svého týmového kolegu překonal v Mexiku, Brazílii a Abu Dhabi, díky čemuž tým nasbíral 12 double v jedné sezóně (nový rekord) a také celkem 703 bodů.

2016 

Situace se nemění ani pro rok 2016 . Německý výrobce nechává v prvních 12 závodech drobky svým soupeřům a získal 11 vítězství, 6 s Hamiltonem a 5 s Rosbergem. Zejména německý jezdec přidal ke třem vítězstvím, která získal již na konci předchozí sezóny, 4 vítězství v řadě, což ho neohroženě vyneslo do čela pořadí šampionátu. Nico Rosberg poprvé v kariéře stává mistrem světa, a to ve svých 31 letech a přesně 5 měsících, se ziskem 385 bodů proti svému anglickému soupeři, čímž vyrovnává svého otce Kekeho, který se stal mistrem světa v roce 1982, se ziskem 385 bodů. S 19 triumfy, 8 dvojnásobnými vítězstvími a 20 pole position v 21 závodech zakončil svou třetí sezónu nadvlády s novým absolutním rekordem 765 mistrovských bodů. Několik dní po tomto vítězství, 2. prosince, Rosberg oznámil, že končí se závoděním. Jeho místo v roce 2017 zaujme Fin Valtteri Bottas.

2017

Přinejmenším zpočátku se zdá, že výsledky sezóny 2017 se budou lišit od výsledků předchozích tří sezón. Ve skutečnosti se zdá, že Ferrari a zejména Sebastian Vettel téměř zcela uzavřeli rozdíl mezi sebou a německým týmem a zdá se, že mohou bojovat o oba tituly, přičemž německý jezdec až do Velké ceny Belgie nadále vede pořadí. Druhý jezdec Valtteri Bottas navíc výsledkově předčil Kimiho Räikkönena z Ferrari, když získal čtyři pole position, tři vítězství a stabilně se umisťoval na stupních vítězů. Díky tomu se Mercedesu podařilo počtvrté za sebou vyhrát šampionát konstruktérů, a to ve třech významných závodech. Ve Velké ceně Ameriky bude brzy odměněn. S 12 vítězstvími, 4 dvojnásobnými vítězstvími, 15 pole position z 20 závodů a celkovým počtem 668 bodů skončila čtvrtá sezóna dominance s nižším součtem než v předchozích sezónách, ale i tak byla z hlediska dominance nad konkurencí poměrně významná.

2018

V roce 2018 se tým přejmenoval na Mercedes AMG Petronas Motorsport. Dne 22. února se představí nový Mercedes AMG F1 W09 EQ Power+. Testy v Barceloně byly poměrně úspěšné a dokazují, že Mercedes je stále špičkovým vozem. Hamilton získal v Melbourne pole position pro první závod sezony. Naopak Valtteri Bottas musel po výměně převodovky v důsledku nehody ve třetím čtvrtletí startovat až z 15. místa. Sebastian Vettel nečekaně triumfoval před Lewisem Hamiltonem. S 11 vítězstvími, 4 dvojnásobnými vítězstvími, 13 pole position a celkem 655 body v 21 závodech skončila pátá sezona jeho dominance. V porovnání s rokem 2017 se zdálo, že se Ferrari ještě více přiblížilo neohroženému vedení německého týmu, ale ne o tolik, aby to stačilo.

2019

Vzhledem k tomu, že Ferrari během zimních testů v Barceloně ukázalo, že může být ještě lepší než stuttgartský dům, aby později během šampionátu výrazně zklamalo, přináší sezóna 2019 nečekaný návrat k jasné dominanci z prvních tří let turbohybridní éry. V prvních dvanácti závodech bylo zaznamenáno deset vítězství a na začátku šampionátu se dokonce zdálo, že Fin a Angličan mohou soupeřit o korunu rovným dílem, dokud Fin neprohrál. on. Díky Bottasovu vítězství a Hamiltonovu třetímu místu ve Velké ceně Japonska vyrovnal německý tým rekord Ferrari z let 1999 až 2004, když se čtyřmi závody v řadě získal rekordní šestý titul konstruktérů. Díky druhému místu za týmovým kolegou a vyzyvatelem o titul Bottasem, který závod vyhrál, získal Hamilton také svůj pátý týmový titul mezi jezdci (šestý osobní), přičemž do konce sezony zbývají ještě dvě Velké ceny. Jeho šestá sezóna dominance skončila s 15 vítězstvími, 9 dvojnásobnými vítězstvími, 10 pole position, 21 závody a celkově 739 body. Přestože Ferrari dokázalo v kvalifikacích držet krok s Mercedesem, je to pro něj ve srovnání s minulými dvěma sezónami poměrně zřejmý krok dolů.

2020

Mercedes na začátku nové sezóny zavádí velkou novinku: tým se skutečně rozhodl vzdát se historické stříbrné barvy ve prospěch zcela černého nátěru. Od letošního roku až do roku 2022 bude tým vystupovat pod názvem Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Z konkurenčního hlediska rok 2020 jen zdůrazňuje neúměrnou převahu německé společnosti nad konkurencí. Mercedes nyní nemá v podstatě žádnou konkurenci, protože Ferrari, hvězda velmi špatné sezóny, se zhroutilo. S 13 vítězstvími, 5 dvojnásobnými vítězstvími, 15 pole position a 573 body celkově v 17 závodech skončila sedmá sezóna jeho dominance.

 2021

Jezdecká dvojice Lewis Hamilton - Valtteri Bottas je pro sezónu 2021 potvrzena, ale vztahy mezi britským jezdcem (jehož smlouva vyprší na konci roku 2020) a německým týmem oficiálně začaly teprve 8. února a vzbuzují vážné obavy ohledně pravděpodobnosti úspěchu této dohody. Těsný souboj mezi Hamiltonem a Maxem Verstappenem, který závodil za Red Bull, přetrvával až do posledního kola Velké ceny Abú Zabí a určil celý letošní rok. Přestože Angličan prakticky po celý závod vedl, Verstappen, který do finále postoupil se stejným počtem bodů, ho dokázal v posledním kole předjet a během safety caru provedl rozhodující předjíždění, díky němuž vyhrál závod i šampionát - poprvé v kariéře. Mercedes se tak mohl utěšit sedmým vítězstvím v šampionátu konstruktérů v řadě se ziskem 613,5 bodu, devíti vítězstvími a devíti pole position z 22 závodů.

2022

V sezóně 2022 dochází k výrazné změně v sestavě jezdců: George Russell, mladý anglický jezdec Williamsu, který s Mercedesem vyhrál závod již v roce 2020, nahradí Valtteriho Bottase, Fina, který po pěti sezonách opustil tým a přestoupil do Alfy Romeo. Po dominanci v posledních osmi sezónách čeká německý tým velmi náročný začátek šampionátu, v němž Red Bull a Ferrari zaostávají. Ve druhé polovině sezóny se pozice výrazně zlepšuje a zejména díky poklesu výkonnosti týmu z Maranella zůstává až do posledního závodu v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů. Mladičký Russell si v posledním závodě roku, Velké ceně Sao Paula, připsal své premiérové vítězství ve Formuli 1 a bylo to jeho jediné letošní vítězství (dvojité). Několikanásobný šampion Hamilton měl naopak velmi špatný rok, v němž nevyhrál ani jeden závod a od pole position ho poprvé v kariéře uchránilo jen několik umístění na stupních vítězů. Nakonec se Mercedes propadl na třetí místo v pořadí konstruktérů s 1 vítězstvím, 1 doublem a 1 pole position z 22 závodů, celkem 515 bodů.

 2023

George Russell a Lewis Hamilton, jezdci z minulé sezóny, byli potvrzeni pro kampaň 2023. Přestože se německému týmu podařilo po startu a nečekaném vítězství Aston Martinu posunout na druhé místo v mistrovství světa, výkony Mercedesu v první polovině sezony v podstatě kopírují výkony z roku 2022. Hamilton sice v Maďarsku vybojoval pole position, čímž překonal svůj osobní rekord, který platil od Velké ceny Saudské Arábie 2021 již 33 kvalifikací v řadě, celkově se mu však podařilo umístit pouze na čtvrtém místě.

A jedeme dál.